
Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε το lineup των επερχόμενων RX 6000 της AMD. Φυσικά, είδαμε δραματικά βελτιωμένες επιδόσεις, σε σχέση με τις περασμένες γενιές, αλλά και καλύτερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Είναι βέβαιο πως γενικότερα τα νούμερα και τα benchmarks που παρουσιάζει κάθε εταιρία δεν ανταποκρίνονται πάντα πλήρως στην πραγματικότητα. Έτσι, επίδοξοι leakers φέρνουν στο φως αποτελέσματα των νέων καρτών.
Συγκεκριμένα, ο @PJ_Lab_UH παρουσίασε τις παρακάτω επιδόσεις ενός συστήματος. Συγκεκριμένα διέθετε R5 3500X (@4.3) και RX 6800, με benchmarks στο Shadow of The Tomb Raider σε 4Κ και 1440p res.
Έτσι προκύπτουν τα δύο συγκριτικά γραφήματα. Στη ζυγαριά μπαίνουν οι 3070 και 2080Ti, πρακτικά οι κάρτες που έρχεται να ανταγωνιστεί η RX 6800.
Αρχικά παρατηρούμε πως σε 1440p οι διαφορές είναι ελάχιστες. Συγκεκριμένα, χωρίς DLSS η RX 6800 προηγείται με ένα ποσοστό της τάξης του 6% ενώ ακριβώς το ανάποδο συμβαίνει με την ενεργοποίηση του DLSS. Σε 4K το σκηνικό είναι αρκετά διαφορετικό. Το πρώτο που γίνεται εμφανές, είναι πως η VRAM αλλά και το καλύτερα optimized DLSS στην ήδη υπάρχουσα γενιά ευνοούν την 2080Ti, η οποία με το DLSS κλειστό μένει πίσω μόλις 8%, έναντι του 10% της RTX 3070. Ωστόσο, με το DLSS ανοικτό παρατηρούμε πως αφήνει πίσω την RX 6800 για το διόλου ευκαταφρόνητο 26%. Φυσικά, μιλάμε για δύο κάρτες που με τιμές MSRP έχουν 100% διαφορά. Όσον αφορά την RTX 3070, σε 4K με DLSS παρουσιάζει ένα προβάδισμα 16%, σίγουρα όχι μικρό.
Το συμπέρασμα που μπορεί σίγουρα να βγει από όλα αυτά είναι πως το hardware σιγά σιγά έχει αρχίσει να περνάει σε δεύτερη μοίρα. Με το machine learning και γενικά το software να γίνονται οι κυρίαρχοι. Βλέπουμε πως η NVIDIA με ένα εμφανώς πιο αδύναμο hardware μπορεί και ξεπερνά το σκόπελο μέσω του “θαυματουργού” DLSS.