Read Time:3 Minute

Sci-fi Detective

Rating: 9/10 | Platforms: Microsoft Windows, PS5, PS4, Xbox One, Xbox X/S, Nintendo Switch| Release Date: 10/11/2020 Played on: PC | Developer: Bloober Team | Publisher: Aspyr

Η Bloober Team αποτελεί ένα από τα πιο ταχέως εξελισσόμενα indie studios. Το πολωνικό studio, αν και δημιουργήθηκε πριν 12 χρόνια, μόλις τα 4 τελευταία έχει γίνει γνωστό. Από το 2016 μέχρι σήμερα, έχει βγάλει 4 εκπληκτικούς τίτλους, που είναι οι “Layers of Fear”, “Layers of Fear 2”, “Observer” και “Blair Witch”. Φυσικά, ετοιμάζει και την μεγάλη χρονική αποκλειστικότητα της Microsoft, “The Medium”. Το studio έχει βρει το ύφος που του ταιριάζει και, δημιουργώντας ένα δικό του στυλ στα horror παιχνίδια, συνεχίζει να μας εκπλήσσει με της κυκλοφορίες του.

Το παιχνίδι του σημερινού review είναι το “Observer: System Redux”, το οποίο πρακτικά αποτελεί μία “remaster” έκδοση του “Observer”, αλλά μοιάζει περισσότερο με remake.

Ιστορία

Στο “Observer: System Redux”, ο παίκτης λαμβάνει τον ρόλο ενός detective, ονόματι Daniel Lazarski. Το παιχνίδι εκτυλίσσεται στην Κρακοβία της Πολωνίας, το έτος 2084. Μία ψηφιακή πανδημία έχει ξεσπάσει και ο πρωταγωνιστής μας προσπαθεί να διατηρήσει την πόλη σε τάξη. Αρκετά επίκαιρο το παιχνίδι, για αυτό και θεωρώ πως η ομάδα έκανε αυτή την τεχνική ανανέωση. Το παιχνίδι ξεκινάει με ένα συνταρακτικό γεγονός για τον πρωταγωνιστή, αλλά εξελίσσεται με τον detective να προσπαθεί να επιλύσει πληθώρα υποθέσεων, οι οποίες είναι αρκετά διαφορετικές μεταξύ τους. Το παιχνίδι είναι από αυτά που, όταν τα ολοκληρώνει κάποιος, απορεί με το τι έπαιξε. Ο παίκτης είναι γεμάτος απορίες και προβληματισμούς, ενώ του λείπουν πολλά κομμάτια για να ολοκληρώσει το puzzle του lore. Ωστόσο, σίγουρα αξίζει και δεύτερο playthrough, τόσο για το story, όσο και για το gameplay του.

Γραφικά και τεχνικός τομέας

Σίγουρα αφού μιλάμε για remaster, μιλάμε για μεγάλη βελτίωση στο θέμα των γραφικών. Ο οπτικός τομέας του Observer είναι πολύ καλός, αν και ιδιαίτερος, μιας και έχουμε ένα ακραίο sci-fi σκηνικό με αρκετά φουτουριστικά στοιχεία. Στο παιχνίδι κυριαρχούν οι κλειστοί χώροι, κι έτσι η έκταση των γραφικών είναι περιορισμένη. Όμως, υπάρχει αρκετή λεπτομέρεια σε όλα τα assets. Η ομάδα φαίνεται να έχει επενδύσει σε αυτό τον τομέα, κάνοντας το παιχνίδι να μοιάζει περισσότερο με remake, όπως προείπα. Οι δύο ιδιαιτερότητες που φέρει, είναι τα ειδικά visions που έχει. Εκεί, τα σκηνικά γίνονται αρκετά διαφορετικά και προσωπικά με κούρασε σε ορισμένες σκηνές. Αφού το παιχνίδι θεωρείται ένα psychological horror, οφείλω να πω και για το θέμα του φωτισμού. Το Observer: System Redux είναι αρκετά κλειστοφοβικό, με πολλά “σιχαμερά” ηλεκτρονικά σκηνικά. Ο φωτισμός είναι αρκετά ισορροπημένος, χωρίς να υπάρχουν πολλά σκοτεινά σημεία. Κλείνοντας, να αναφέρω πως παίζοντας γύρω στις 8 ώρες, δεν αντιμετώπισα κανένα απολύτως πρόβλημα, ούτε όσων αφορά τα crashes, ούτε όσων αφορά το framerate.

Gameplay

Ο τομέας gameplay στο Observer είναι αρκετά απλοϊκός, τολμώ να πω. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να εξιχνιάζεις υποθέσεις, με μόνα εργαλεία τα δύο ειδικά visions που προανέφερα, τα οποία είναι το Electromagnetic Vision και το Bio Vision. Πρακτικά, η όψη του ηλεκτρομαγνητικού οπτικού πεδίου βοηθάει στην ανακάλυψη κάποιων ηλεκτρονικών στοιχείων στον χώρο. Από την άλλη, με την βιομετρική όψη, δίνεται η δυνατότητα βιοψίας και νεκροψίας σε υπόπτους και μη, για την εκτενή διερεύνηση του τρόπου θανάτου ή την εξιχνίαση κάποιου εγκλήματος. Επιπροσθέτως, διατίθεται μία πολύ ιδιαίτερη δυνατότητα ανάκρισης. Πρακτικά, γίνεται σύνδεση του παίκτης με της αναμνήσεις κάποιου θύματος και ο πρωταγωνιστής αναβιώνει τις τελευταίες ώρες του θύματος. Σε γενικές γραμμές, το παιχνίδι καινοτομεί στο gameplay. Μπορεί να έχει ελάχιστα στοιχεία, αλλά είναι άψογα δοσμένα και δομημένα για τον παίκτη.

Μουσική και sound design

Σε αυτό το review λέω να ξεκινήσω ανάποδα, από το sound design. Το παιχνίδι έχει αρκετά μεστό ήχο χωρίς να εντυπωσιάζει. Εκεί που εντυπωσιάστηκα είναι τα voice-overs. Συγκεκριμένα του πρωταγωνιστή, αλλά και όσων συμμετείχαν ακόμη και με 2-3 προτάσεις. Ο πρωταγωνιστής θα έλεγα πως έχει μία χαρακτηριστική χροιά ραδιοφωνικού παραγωγού. Βαριά αντρική φωνή, με λίγο γρέζι, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται για να δέσει με το πλήρως αφιλόξενο φουτουριστικό σκηνικό. Ας πάμε στα της μουσικής τώρα. Το παιχνίδι έχει επενδυθεί με ambient τόνους και με αρκετά intense tones, τα οποία αναπηδούν στα αντίστοιχα σημεία του παιχνιδιού. Η μουσική πέφτει αρμονικά σαν πέπλο και ολοκληρώνει την εμπειρία του παιχνιδιού, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζει.

Συμπέρασμα

Το Observer: System Redux είναι από τα πιο ιδιαίτερα παιχνίδια που έχω παίξει εδώ και πολλά χρόνια. Η εμπειρία είναι overwhelming και σίγουρα θα χρειαστεί ένα δεύτερο playthrough σύντομα. Η Bloober Team μπορεί φέτος να μη μας έδωσε καινούργιο τίτλο, ωστόσο μας έδωσε ένα εκπληκτικό remake. Όσοι δεν έχετε παίξει το original, πρέπει να το δοκιμάσετε σίγουρα.

About Post Author

Γιάννης Ελευθερίου

Όλα ξεκίνησαν κάπου στα 7 μου. Κάτοχος του XBOX classic τότε μπήκα στον μαγικό κόσμο των video games με το V-Rally 3. Πλέον λάτρης της τεχνολογίας και των games, επενδύω τον ελεύθερό μου χρόνο σε καλά παιχνίδια ή τουλάχιστον σε όσα θεωρώ εγώ καλά!